Har du spørsmål du ikke finner svar på? Ta kontakt med oss.
Spørsmål & svar
Vi har svaret
Her finner du ofte stilte spørsmål om Letty; om bil, bruk og abonnement.
Hva er Letty?
Letty er den fleksible og økonomiske løsningen for deg som trenger bil over korte eller lange perioder, uten bekymringene rundt det å eie bil. Letty er en tjeneste som kobler sammen bilbransjen og kunden på en ny måte, hvor vi mener at vi bidrar til overgangen fra å eie til å leie. Vi ønsker å utnytte bilene som allerede kjører på veiene mer effektivt, og målet vårt er å få ned C02 fotavtrykket fra bilbransjen. Vi finnes på mange steder rundt i Norge, blant annet annet hos samarbeidspartnerne. Vi mener at ved å gi flest mulig tilgang på å leie bil fra oss i Letty, vil det bli mer attraktivt å leie. Vår tilgjengelighet blir en bærekraftig løsning på samfunnets mobilitetsutfordring; alle som eier biler som ikke utnytter den nok.
Hvordan bestiller jeg bil?
Du kan bestille bil via vår hjemmeside, eller om du kommer innom en av samarbeidspartnere.
Hva er et bilabonnement?
På samme måte som at du har et mobilabonnement eller treningsabonnement, kan du også abonnere på å leie bil. Du betaler en sum hver måned for bil-leien, så lenge du vil. Du trenger heller ikke å binde deg til én bil om du er usikker på hva slags bil du skal velge, eller hvor lenge du trenger den. Vi tilbyr fleksibel leie på minimum én måned.
Hvordan håndteres betaling?
Du kan betale med kredittkort eller Vipps, dette gjøres via hjemmesiden vår.
Hva gjør jeg med skader?
Skader rapporteres via Min side (ekstern lenke i ny fane: Min side) til Letty. Deretter foretas skadesjekk av bilen. Husk å fylle ut skademeldingsskjema. Egenandel er oppgitt i leiekontrakten.
Hvordan fungerer forsikring?
Letty tilbyr full kaskoforsikring for alle bilene som inngår i tjenesten. I tilfelle skade må man imidlertid betale egenandel utifra beløpet i leiekontrakten. Les mer om forsikringsvilkårene våre her
Hvordan håndteres hjulskift?
Letty gjennomfører hjulskift to ganger i året hos en av våre samarbeidspartnere. Hvis dette berører deg og bilen du har under leieforholdet, blir du informert om dette.
Jeg trenger å bytte bil, hva gjør jeg?
Bytte av bil kan du gjøre via Lettys hjemmeside, hvor du avslutter leieforholdet til bilen du besitter, og åpner et nytt leieforhold for bilen du ønsker.
Jeg trenger å bytte bil et annet sted enn hvor jeg hentet ut bilen. Hva gjør jeg?
Du kan bytte bil hos en annen forhandler eller et annet sted, men det vil tilkomme et transportgebyr for å frakte bilen tilbake der den opprinnelig ble plukket opp. Dette styres gjennom Lettys hjemmeside.
Kan jeg si opp abonnementet før tiden?
Ja, du kan si opp abonnementet ditt før tiden, men du vil ikke få refundert sum for inneværende måned da leien trekkes på forskudd. Har du bundet deg for en lengre periode må du dekke 40% av gjenværende tid.
Hva gjør jeg om jeg trenger veihjelp?
Veihjelp er en del av forsikringen. Les mer om forsikringsvilkårene våre her
Hva gjør jeg om varsellampen i bilen lyser?
Lyser varsellamper i bilen, kontakt Letty her. Vi ordner med bytte av bil om den ikke er kjørbar, og du vil motta oppfølging fra oss.